Saturday, November 26, 2011

¤ Agar Aku Layak Untukmu ¤

Ketika aku menginginkan seorang yang mencintai aku dengan tulus,
seorang yang menerima aku dengan segala kekurangan,
seorang yang boleh menghargai perasaan aku,
seorang yang menjaga cinta aku.
sebenarnya, semua itu adalah soalan untuk aku sendiri.

Bolehkah aku menjadi orang yang seperti aku harapkan??
Jika tidak, maka aku tak layak mengharapkan orang yang baik seperti yang aku inginkan.

Untuk kekasihku nanti ..
Aku akan menjadi orang yang engkau harapkan,
sehingga aku layak menerima cintamu yang tulus.
Aku akan menghargai perasaanmu,
sehingga aku layak untuk kau hargai.

Aku tak meminta kau baik terhadapku, sebelum aku boleh menjadi orang yang baik untukmu.
Sungguh aku tak adil jika mengharapkan kau baik untukku.
Tetapi aku sendiri belum menjadi baik untukmu. 



3 comments:

  1. Salam.. Indah namun biarlah cinta dan kasih sayang itu lepas nikah.. lebih bahagia dan intim namun tiada salah kalau nak berkenalan dan berkawan..

    ReplyDelete
  2. Carilah imam yg boleh memimpin makmumnye menuju jln yg benar jika ikhlas insyaAllah jupe :)

    ReplyDelete
  3. hrrmmm...
    bak bibit2 yg terakhir..
    Aku tak meminta kau baik terhadapku, sebelum aku boleh menjadi orang yang baik untukmu.
    Sungguh aku tak adil jika mengharapkan kau baik untukku.
    Tetapi aku sendiri belum menjadi baik untukmu.

    ReplyDelete