Saturday, July 2, 2011

warkah terakhir buat mu TEMAN

ASSALAMUALAIKUM..
Percayakah cinta sesama manusia kerana allah mampu membuat seorang sahabat menangis tika sahabatnya yang lain berduka dan gembira tika saudaranya bahagia..Indahnya berukhwah kerana allah....Pengalamanku bersamamu,tidak mampu di coretkan hanya pada selembar kertas...Tidak mungkin hanya mampu di certakan melalui kata2...Saat berlakunya perpisahan,seakan tidak mahu berjauhan...Namun allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hambanya...
 
Ketika diri ini berjauhan,kerinduan yang mendalam terhadapmu...Seakan mahu saja aku terbang...Andai aku mampu...Ternyata aku hamba lemah..Dialah yang banyak membantuku ketikaku dalam kesusahan...Ketika diri ini jatuh...ternyata aku  tidak keseorangan..tangan2 yang sudi menghulurkan bantuan...Ketika masa aku hampir lalai dalam duniaku sendiri..masih ada yang mengejutkanku dari lena yang panjang...Mulianya hatimu...
 
Maafkan aku kerna tidak tahu menghargaimu ,teman..ketika engkau sedih..aku tidak mampu menghiburkanmu..Aku tidak tahu meraikan kehadiranmu...Aku sentiasa lupa,aku  punya teman yang sentiasa memikirkan diri ini..,tapi aku tidak mampu memikirkan halmu...maafkan aku teman kerna tidak pandai menilai dirimu....tidak mampu untuk menjadi teman dan saudara yang baik untuk dirimu...sedangkan aku tahu,tidak sempurna iman seseorang selagi dia tidak mencintai saudaranya seperti mana dia mencintai dirinya sendiri..Sekarang,ketika brjauhan,.baru aku mula mengerti makna  sebuah ikatan....baru  dapatku nilai pekertimu teman...betapa engkau mencintai diri ini...menyayangi diri ini....lantas aku masih tidak mampu memberikan cintaku padamu...Egokah aku teman....
 
Aku sudah tidak mampu untuk mendakapmu...Tidak mendengar celoteh darimu...Sememangnya aku merindui semua itu..Rindukan saat kita bersama....Rindukan gelak tawamu...Leteran darimu...AKU RINDUKAN  PADA SUARAMU...gilakah cinta padamu?Aku tahu selayaknya Allah yang paling aku rindu...Namun engkau ajarku cinta pada allah...mencari cinta illahi yang utama...Akanku semat dalam ingatanku..terima kasih teman atas segala memori..terima kasih allah atas teman yang mencintai diri ini..buatmu temanku...moga diri ini....akan di terima seadanya aku ....mungkin diri ini sentiasa berkelakuan pelik,kurang ajar dan tidak faham bahasa...ini semua kerna kasihku...


2 comments:

  1. so, beringatlah ye...
    hargai la teman2 kita...
    ini kisah sebenar...
    huhuu..
    bukan reka cipta...

    ReplyDelete