Monday, January 31, 2011

Kau lah sahabat...Kau lah teman

Sahabat....
Masih degar di ingatan ku,
Detik-detik perkenalan di antara kita,
Di mana kau selalu marah kepadaku,
Kerana sifat kebudak-budakan ku,
Yang mana aku menganggap dirimu bagai anak kecil....


Sahabat,
Sebenarnya aku amat mengambil berat akan dirimu,
Aku amat menyanyangimu,
Kerana itu aku terkadang bersifat keanak-anakan,
Kerana sayang, kasih dan cintaku pada mu......


Sahabat,
Aku sebenarnya sangat cemburu pada gadis itu,
Kerana kau terlalu risau pada dirinya tapi tidak pada diriku,
Aku betul-betul sedih dan niatku untuk menenangkanmu rupanya
Ibarat minyak tanah yang dicurahkan ke atas api,
Aku menangis kesedihan,
Bukan niatku untuk menambah kerisauan, kemarahan mu teman,
Tapi percayalah, aku buat begitu kerana aku sudah mula sangat mengasihi dirimu.....


Sahabat,
Aku tahu aku telah banyak melukakan hatimu,
Andai dengan pemergianku, air mataku ini dapat memulihkan luka di hatimu,
Akan ku sanggup mengeluarkannya setiap jam, minit dan saat.....


Sahabat,
Telah banyak ku pelajari darimu,
Apa itu erti hubungan,
Apa itu erti kasih sayang,
Apa itu erti cinta,
Apa itu erti d lukai,
Apa itu erti kesedihan,
Apa itu erti kebahagiaan,
Tapi, ia sudah terlambat bagiku....


Sahabat,
Kini aku mencari kekuatan diri tanpa mu,
Kini aku menyesal dan memohon keampunan darimu,
Kini aku bangkit dari kekecewaan dan kesedihan,
Aku mencari erti kehidupan....


Sahabat,
Terima kasih ku ucapkan,
Atas kasih sayang, cinta yang telah kau berikan padaku,
Berkat dari itu, aku pelajari apa erti ukhuwah,
Doakan ku terus bangkit dari penyesalan ini.....


Sahabat,
Aku tetap merindui mu,
Rindu sebagai kawan,
Rindu sebagai sahabat,
Rindu sebagai teman,
Dan rindu sebagai kekasih,
Rinduku dan cintaku padamu tidak akan luntur dari hatiku,
Melainkan itu kehendak dari Nya...

No comments:

Post a Comment