Monday, May 2, 2011

Selamat Hari Bermesra (Happy Labour Day)


Assalamualaikum wbt....
1 Mei setiap tahun, kita akan menyambut hari wesak ataupun lebih di kenali dengan hari pekerja... Kenapa ia di didakan cuti pekerja ni?? APa yang pekerja-pekerja ni buat ye time cuti-cuti macam ni ia??? Meh sini nak habaq mai ni (hehe, utara mai).

Memang dalam kalendar tulis "Hari pekerja" dan cuti...tapi pernah ke kita terfikir dan berfikir bahawa ada ke cuti pekerja bagi seorang isteri dan ibu??? Mesti jawapannya tiadakan, takde masa rehatkan...Tak kasihan ke pada ibu atau isteri kita tu??

Jadi, memandangkan detik 1 Mei yang mana setiap tahun tertulis di dalam kalendar tu yang membawa maksud "selamat hari pekerja dan diberi cuti" kan, so ape kata sempena cuti yang diberi ni,kita bermesra dengan keluarga, dengan ibu dengan isteri kita....Bagi peluang pada ibu,pada isteri kita berehat 1 hari tanpa membuat kerja.
Tiada salah dan dosanya jika kita membuat begitu dengan rela hati dan ikhlaskan?...

Jom2, kita cuba ubah cara hidup kita. Bagi yang swasta ke, kerajaan ke mahu pun yang bekerja sendiri...Cuba kita lapangkan 1 hari ni je untuk bercuti dan berehat bersama keluarga... Bolehkan???

p/s : Hehe, maaflah ia, bukan pe ana suka suasana keluarga yang bahgia dan romantis ni...Jadi, tak salahkan perkara yang baik kita kongsikan bersama.. :-)

Hihi, sekadar gambar keluarga yang bahgia..
Bukan yang tinjukkan Salam aidilfitri tu ia :-)
,

No comments:

Post a Comment