Wednesday, February 23, 2011

Hati ku sayu...


Assalamualaikum pembuka tulisan saya pada petang yang cerah nan indah ini..
Ade mulanya pasti akan muncul akhirnya, cuma kita tidak tahu ia cepat atau lambat menghampiri kita...

Yang hidup pasti akan mati, yang datang pasti akan kembali....
Yang kecil pasti akan besar, dan yang muda pasti datang tua nya....
Itu ada lumrah kita sebagai hamba Nya, setiapnya berpasangan dan yang di mulai pasti akan di ahirkan...

Entah kenapa petang ini hati ku sayu bila mahu meninggalkan tempat yang mana aku telah menganggapnya seperti rumah ku, sepupu ku seperti adik ku, ukhuwah kami betul-betul terasa.. Mungkin kerana aku tiada adik perempuan atau mungkin aku akan kembali berseorangan nanti...

Wahai hati, sabarlah di atas perpisahan ini...
Ia bukanlah selama-lama, cuma untuk sementara...
Sementara yang mana engkau masih banyak tanggungjawab dan tugas yang perlu di selesaikan....
Tabahkanlah hati mu...

Kenangan mu di sini tetap ku ingatkan bila ku kembali ke tempat ku....
Dan pasti aku akan kembali lagi untuk berjumpa dengan mu...
kerana engkau la sahabat, engkau lah teman, engkau sepupu ku, engkaulah lawan ku dan engkau lah adik ku..

"Ya Allah, Kau temukanlah kami kembali di masa akan datang dan Kau permudahkanlah urusan kami dalam kami mencari redha Mu"...

No comments:

Post a Comment